lørdag, maj 16, 2009

DIY halstørklæde med pomponer

DIY. Do It Yourself.
Tørklæde med pomponer, har set dem mange steder rundt på nettet og i København, men det er faktisk ret simpelt at lave selv og tager ca. 1 times tid.
Du skal bruge:
-- stof (jeg har brugt en reststof voile fra stof2000 på 52*150 cm. - stoffet kan også være trekantet eller kvadrat.)
-- pomponer på linie (jeg har købt 3 meter fra Handler så det passer med hver af de lange sider)
-- tråd (jeg har brugt en mørk farve tråd for lidt kontrast)
-- nåle
-- og symaskine

På de sider hvor der ikke skal være bånd på, skal stoffet foldes 2 x 0,5 mm.

Siderne syes helt ude i kanten.

På de sider hvor pomponerne skal sidde, skal stoffet også foldes 2 x 0,5 mm, og sæt båndet på samtidigt. Jeg brugte en hulens masse nåle for at få det pænt.
Det er et lidt fumle arbejde, især når der er ca. 3 meter stof, men lynhurtigt at sy, hvis man har gjort forarbejdet ordentligt.
Sy siderne helt ude i kanten, ligesom billede 2.
Voila. Helt nyt unika tørklæde.

7 kommentarer:

Klejs sagde ...

Nice... Det burde jeg kunne klare.

Anonym sagde ...

Åh åh, kan du ik lave et for mig?? Hvis jeg nu selv klippede etc osv etc og kom forbi med Nimmor så ku du sy for mig? (engle)

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Jo, det kan jeg da godt :) Du skal bare anskaffe noget stof og den længde pomponer du vil have (der er mange farver). Så vil jeg da gerne bruge en time på dig ;)

Anonym sagde ...

Smart tørklæde. Den ser heller ikke så svær ud :o)

Lissis blog sagde ...

kan du ikke komme til Århus og lære os at sy sådan nogen??
har set det til en sted hvor det koster 100 kr som er det billigste, man kan få dem i.
Lissi

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Det er altså ikke særlig svært at lave selv :) Århus er desværre en anelse for langt ;)

Anonym sagde ...

TAK TAK TAK - vi finder en dag snart :-9s gemalen så hilser jeg igen fra Nimmor.