tirsdag, september 08, 2009

DIY søde øreringe fra knapper

Det er en ting jeg har gjort i flere år, at lave sine egne ørestikkere, det er ganske nemt og super personligt.

Du skal bruge:
- 2 knapper (mine er købt i stof2000) jeg vil ikke anbefale knapper med huller
- 2 låse (man kan købe en pose i Panduro Hobby hvor der er 5 sæt i for omkring 32 kr.)
- 1 tang til at klippe dutterne med
- 1 superlim (jeg har købt min i Tiger, men de kan købes til billige penge mange steder)



Tangen skal klippe dutterne af. Jo skarpere tangen er jo nemmere.
Man kan også slibe med lidt sandpapir (eller på en sten) efter man har klippet, så det ikke er så skarpt.

Jeg anbefaler rigeligt med superlim og lad limen tørre natten over.
Øreringene skal tørre med stikkene opad, ellers bliver de skæve.

Voila, nye søde øreringe.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Stine altså, det er jo genialt. Rigtig smart og personligt. Det vil jeg bestemt prøve engang. Der er også nogle der begynder at lave knapper selv vha en yoyo maker. Du kan se nogle af mine blog jeg følger de laver dem til en spænde, elastik el broche. Også smart.

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Ja, har jeg godt set. Men synes at de der dimser man bruger til at lave dem med er lidt dyre, men det kan jo være at jeg engang falder for fristelsen alligevel ;)

Maria sagde ...

Ja jeg syntes også de der dimser er dyre :oD men man kan lave det selv uden hjælp af en yoyo maker

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Ja, det har du egentligt ret i... må jeg prøve :)