tirsdag, marts 02, 2010

Forårstøj til Vigga - del 2

Så er der lidt mere nyt til Vigga. Har forsøgt mig med smock, det er ganske nemt, så bestemt ikke sidste gang. Synes at det er ganske smart med de dragter, for de holder vist noget tid med de regulerbare stropper.
Rigtig fint, var ment som sæt, men synes ikke helt at det passer alligevel. Blusen er lidt mindre end den forrige. Buksedragten er rigtig sød, men er ikke helt tilfreds med den, skulle lige finde fidusen med smock, så den er lidt ujævn.
Flamingo stof fra stofogstil, stribet jersey stof fra en opklippet damebluse.

Fik lyst til at bruge noget af alt det stof jeg har modtaget på det sidste, så det blev en lille buksedragt til. Er 100% tilfreds med denne, den er blevet rigtig fin.
Jeg har brugt skråbånd til stropperne og stoffet er vintage.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det bare flot...var det virkelig ikke svært at lave smock??? Hvordan gør man det...hvis det er til at forklare sådan i korte træk :-)
Knus Malene

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Nej, det var ikke særlig svært. Du skal bruge noget smockelastik og så vikle det løst om undertråden og så ellers bare sy som du plejer. Der skal være ca 1 cm mellemrum, det giver det pæneste resultat synes jeg.

Unknown sagde ...

Så fine bukser - lige præcis når man lige finder ud af hvordan med smock så er det faktisk ganske lige til.

Livet blandt stiletter og mursten sagde ...

Ja, faktisk... helt utroligt at jeg har udskudt det så længe.