onsdag, oktober 27, 2010

Stof mania - med masser af billeder og lidt til byt

Jeg elsker stof. Det er ingen hemmelighed, har et skab (+ mere til) som er proppet til randen med stof og tilbehør, men alligevel søger jeg hele tiden efter noget nyt. Hvorfor? Der er allerede stof for flere tusinder kroner i mit skab...
Hvorfor? Det ved jeg ikke, det er vel min passion, elsker at åbne skabet og lade fingerne glide over stofferne, nogle gange tager jeg dem ud bare for at se hvad jeg har.
Det er sjældent jeg køber noget, som jeg ved præcis, hvad skal gå til, men den kunst er jeg ved at lære. For jeg har simpelthen ikke plads til det hele længere. Rydder oftere og oftere ud - men hvorfor så købe (eller bytte) det i første omgang?

I de sidste par ugers tid har jeg købt en del "nyt", det er længe siden jeg har fornyet min vintage samling, jul og julegaver nærmer sig og Vigga rykker (lige om snart) en tøj størrelse op så det er tid til lidt nyt at se på. Men hvorfor ikke bruge det jeg har?

Nå ja, det gør jeg også, sidste vinter faldt jeg over noget lækkert stof på tilbud, som jeg har gemt i et helt år (!) til at lave bukser + kjole til Vigga denne vinter, det er også blevet taget frem og klippet. For det er jo meningen - noget andet stof som jeg har gemt er hun desværre blevet for stor til (stykkerne er for små) så de gemmes endnu engang. Måske til en barselsgave, måske til en lillesøster, måske bare for at beholde det.

Her er billeder, af hvad jeg har gaflet på trendsales - købt med et formål? Næh, måtte bare have det til min samling, og jeg er vild med hver eneste stykke, noget af det har jeg meget af, så det bytter/sælger jeg gerne stykker af til (endnu) mere nyt.

Det hele i en stor bunke for at tage billeder af, Vigga er en rigtig putter!
Disney stoffet er gemt til et helt særligt formål til den lillesøster/bror der engang må komme, så det er købt med et formål!

Sidst ynglingsstoffet (i denne omgang) det er et helt voksenbetræk, måske lidt tidligt at købe det nu, men jeg kunne ikke lade det ligge. Så det skal gemmes 3-4-5 år indtil Vigga skal bruge voksendyne - haha. Jeg synes at det er så smukt, og det er i rigtig god stand.


Dette stof bytter jeg gerne med, det grønne og orange blomster har jeg ½ betræk :) Kom frisk.

Ingen kommentarer: