mandag, januar 03, 2011

Vær hilset 2011

Nu har jeg en rum tid til at blogge:
Jeg skal op til eksamen imorgen, jeg er lidt ambivalens omkring det, for den ene side af mig siger at jeg nok skal klare det (selvfølgelig), men jeg har aldrig været så dårligt forberedt til en eksamen før, at jeg tvivler lidt på mine evner.
Det er samfundsvidenskab i et socialrådgiverperspektiv, og 2½ års pensum - min undskyldning for ikke at være ordentligt "belæst" er bedst som jeg forventede at have tid og ro i juleferien, aftalt pasning til Vigga i enkelte dagae, K skulle i svømmehallen og store planer, men det endte med at K fik ekstra arbejde, Vigga blev syg, først med feber så med øjenbetændelse. Og så har det liiige været jul og nytår med tilhørende forberedelser...oveni hatten har Vigga aldrig sovet så dårligt om natten som hun gør nu.
Jeg har gjort det så godt jeg kan, nu må vi se imorgen - men det skal nok gå :)
Så er det nu jeg skal komme med et par nytårsforsæt om at jeg skal blive bedre til at læse i løbet af året... men skal vi ikke lige genopfriske mine mål i 2010;

- At jeg stadig får syet mindst 1 beklædningsdel om månedet.
Jeg ved faktisk ikke om jeg decideret fik syet 1 stk. beklædning om månedet, men jeg har virkelig fået syet meget til Vigga i 2010, så jeg er 110% sikker på at dette er blevet opfyldt.
- At vi får synet bilen så den er kørende.
Desværre, desværre, den holder stadig i indkørslen. Hverken syn eller nummerplade er det blevet til. Vi overvejer dog at sælge bilen og låne penge til en helt ny bil som også skal bruges når jeg engang får et job.
- At jeg får skiftet bank, no more Roskilde Bank!
Jeg har forsøgt, men bankerne afviser mig blankt pga. jeg har et lån på lejligheden i København og stadig er på SU. Men har ikke så lang tid tilbage af studiet, at jeg tror det lykkedes snart og så sælger jeg også lejligheden inden alt for længe.
- At jeg som minimum kommer ned på min startvægt fra før jeg blev gravid. Dette skal helst ske inden Vigga fylder 1 år, altså 22. september 2010.
Troede seriøs ikke at jeg skulle opfylde dette, men det lykkedes mig faktisk at komme ned på min startvægt til Viggas fødselsdag, med nød og næppe. Jeg kan kun takke løbevognen for det.
- At jeg finder min motivation til at begynde på studiet til september.
Motivationen kom snigende da Vigga begyndte i vuggestue, tørstede lidt efter lærdom og jævnaldrene uden børn og bleskift. Motivationen er der heldigvis stadig.
Her er lidt stemningsbilleder fra nytårsaften hos svigerinde + co.

Kuma og Vigga - og ja, hun spiser en hundegodbid. Umm.

Vigga med kusine Alvilde og fætter Isak.


Vigga med faster Tine (og våde varer!)


Mor og Vigga (det bedste billede af os sammen, tsk tsk)

Jeg flottede mig og bagte mit livs første kransekage, den smagte himmelsk.

Lavede også chokoladetal, men glemte at tage det med til festen.
Flot.

Ingen kommentarer: