søndag, juli 03, 2011

4 bukser og en kjole

Endelig lidt luft og ro i hovedet til at sy, da jeg først kom i gang kunne jeg (heldigvis) ikke stoppe igen. Og jeg er nået i bunds i den bunke jeg klippede for nogle uger siden. Det ene par shorts er på vente position, for Vigga har en del sommertøj nu, men sommeren mangler!! Og så røg toppen i skraldespanden, det blev aldrig rigtig godt.
I Hillerød fik jeg et nyt buksemønster, Onion 20022... Det er prøvet i 2 varianter og med hjemmegjort pippingkanter, de lilla var første forsøg så samlingen på rumpetten er desværre ikke blevet så god. Lyserøde cupcakes er fra Malika-Rosa (som iøvrigt har det på tilbud nu).
Det blomstrede er vintage, og det andet er bare noget jeg havde liggende.

Endnu en ny buksemodel med klap, de har taget laaang tid at lave, da jeg ikke har kunne finde hoved eller hale i klappen, men det lykkedes heldigvis. Forårsbukserne er blevet til sommerbukser. Jeg forudser flere par i denne model.
Stof er fra stof&stil og knapperne er somehow (det er måske ikke lige til at se, men der er et anker på knapperne).Shorts med bånd på siden. Stof er almindeligt blødt chambray (tyndt denim), tror jeg har fundet det i stof&stil, og båndet er fra malika-rosa.





Welinder kjole med ugler i jersey. Uglerne er fra evig skønne malika-rosa.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

hvor er det sænt det tøj, det hele. er særlig vild med bukserne med klappen!

Karen sagde ...

Ja rigtig flot! Nu er min svigermor i gang med at sy et lignende til Marie med inspiration fra din blog. Ja hun følger med din blog :-) hun har bla syet en vuggestue-taske med navnet 'Marie' ligesom den, du har syet til Vigga og Alberthe.