mandag, juli 16, 2012

Endnu en low carb uge er gået

Jeg er meget imponeret af den kur, godt nok har jeg læst rundt omkring, at man kunne tabe op til 3 kg om ugen, men det var afhængig af hvor meget man vejer i forvejen. Og jeg er som sådan ikke tyk, så havde ikke de store forventninger, da jeg startede.
Men på blot 14 dage, har jeg tabt præcis 4 kg. F I R E! Det er jo helt vildt at det kan lade sig.

I weekenden har jeg været til 2x fødselsdag, og har ikke holdt mig synderligt tilbage, hvad angår kage, kartofler, slik og sodavand (og alt det andet ;)). Godt nok skal jeg tabe mig, men det er mest fordi JEG synes det.

Jeg har fundet en god "morgenmad", som jeg kan blive mæt af. Frokosten varierer lidt men er altid ud fra en "bund" af salat. Aftensmaden er lidt svær, men er blevet glad for spidskål som tilbehør, det smager godt og mætter på en anden måde en fx. iceberg salat.

Min morgenmad består af:
100g skyr
100g blandet frugt (ofte friske jordbær og banan, men det kan også være kiwi, æble, blåbær eller hvad man nu fortrækker)
2 skiver knækbrød med ost (enten cheasy skiveost den røde eller Philadelphia ekstra light smøreost)
1 blødkogt æg (vi har en æggekoger, så jeg laver både æg til morgemad og frokost)

Jeg synes som sådan ikke at det er svært, men det tog mig ca. en uge at finde rundt i hvad man "må" spise. Det er dog meget svært når man er ude, for der er fristelser over alt.

Ingen kommentarer: