tirsdag, juli 03, 2012

Op på hesten igen

Jeg blev slået helt ud af kurs, da amningen viste sig ikke at køre på skinner sådan som jeg troede. Isolde tabte sig selvom jeg ammede tit, så jeg startede med at supplere med flasken, men måtte give hende flaske efter HVER amning og hun åd alligevel omkring 150 ml. Så jeg tog en beslutning og stoppede med at amme, havde ikke overskud til at Isoldes spisetid skulle tage en time (amme + flaske), når der også skal tages hensyn til Vigga (de fleste af jer ved, at jeg er meget alene med begge piger her i sommerperioden da K arbejder hver dag og hele tiden).

Min motivation til at løbe og spise sundt smuldrede og jeg kom ind i de gamle og dårlige vaner i nogle uger, vægten har derfor også stået stille. Men NU vil jeg ikke mere og er begyndt på low carb kuren, blev inspiret af den da jeg læste et Alt for Damerne blad hos min mor og har gemt folderen til jeg var færdig med at amme, at det så blev ½ år tidligere end planen er der ingen som kunne forudse :)

Kuren går ud på at man ikke spiser brød, kartofler, ris, pasta og andre hurtige kuldyrater, men i stedet fokuserer på proteinen, fidusen er også at der ikke må gå mere end 2½-3 timer før man spiser igen, så man kan holde sulten for døren. I følge folderen kan man tabe op til 3 kg på en uge, alt efter hvad man plejer at spise før det.

Det går indtil videre godt, dagen igår så således ud:

Morgenmad: 1 nektarin og 1 kiwi med A 38 (havde ikke været ude og handle, så det var hvad jeg havde i køleskabet) og 1 knækbrød med smør
Formiddag: sprang jeg over, da jeg fik morgenmad sent
Frokost: grønt salat med 60g tun, 1 æg og 1 knækbrød
Eftermiddag: håndfuld cashew nødder
Aften: pangasius fisk vendt i æggehvide og rugmel, tilsat salat med iceberg snittet fint, majs, tomat, agurk og vindruer
Aften snack: jordbær smoothie med skyr og myntheblade + 1 knækbrød

Idag har jeg fået/skal have:

Morgenmad: 2 knækbrød med smør og 20% ost + 150g honningmelon
Formiddag: håndfuld cashewnødder og mandler
Frokost: rest salat fra igår med 60g tun, 1 æg og 1 knækbrød
Eftermiddag: gulerodstave og sugarsnaps med hjemmelavet guacamole
Aften: svinekød med hjemmelavet barbecue sauce + salat af en art
Aften snack: jordbær smoothie og knækbrød som igår

Om aftenen har jeg også lavet kartoffelbåde til K og Vigga.

1 kommentar:

Bournonville sagde ...

det lyder nu alligevel lækkert, og tror helt sikkert jeg vil prøve at google mig frem, jeg har ikke et større vægt tabs ønske, men jeg spiser ikke sundt, eller nok, kan uden problemer gå en hel dag uden mad og så kun spise aftens mad. held og lykke med kuren til dig, og tak fordi du har delt :)